Så blev det endelig dagen hvor vi skulle afsted. Børnene havde set frem til denne dag, for ventetiden og hvad der skulle ske, var næsten ulidelig. Vi stod som planlagt på toget kl. halv et fra Vojens, og havde på forhånd bestilt orange billeter hos DSB. Her havde vi dels fået turen noget billige, men måtte så også samtidig indfinde os med at komme noget før til Københavns lufthavn. Da flyet først skulle afgå kl. 19:30. Så havde vi 3-4 timer i lufthaven der skulle slås ihjel.

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

God plads i toget med siddepladser

At få tiden til at slå til, skulle vise sig ikke at blive et problem, for allerede i Fredericia kom den første forsinkelse. Toget fra Århus der skulle kobles sammen med os, var forsinket og derfor blev det til 30 minutters ophold der. Ventiden gik med at gå op og ned af perronen med børnene og ellers snakke med andre passagerer der ikke var så kendte i Danmark. Endelig blev toget koblet sammen og afsted mod København det gik. Vi kørte i et lyntog så det skulle nu kun stoppe i Odense og Høje Taastrup. Så selvom vi var lidt bagud i planen, så havde vi jo stadig masser af tid inden flyet gik.

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

I Odense fik vi så den triste meddelse, at toget var gået i stykker og vi måtte skifte til et andet tog. Over højtaleren blev det også meddelt at det tog vi skulle skifte til netop ankom på den modsatte perron, og da vi kikke ud kunne vi se toget ankomme og et hav af mennesker der stod og ventede på at skulle med. Med 6 stykker baggage og to børn, så begyndte andranelinen virkelig at pumpe rundt i kroppen på os, for selvom vi havde rigtig god tid, så kunne vi ikke rigtigt tillade os at gamble med tiden og med risikoen for at misse flyet. Jeg har forsøgt at opdrage børn (og hustru – av av) til at være klar, og kun at have de ting fremme man bruger, og ellers pakke resten ned så man kan rykke væk til at rykke væk i løbet af 3 minutter. Det kom os virkelig til gode nu.

Alternativ siddeplads

En plads erobret

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Hvordan det lykkedes os at få børne og deres bagage flyttet ind i det overfyldte tog med den den ene arm og vores eget to stykker baggage med den anden, ved jeg ikke. Men der stod vi og håbede må snarlig ankomst til København. Heldigvis fik vi hen over Fyn erobret os 3 klapstole så kvinder og børn kunne få hvilket ben og krop. Bagagen fik vi også plads til under sæderne, så selvom det så lidt håbløst ud til at starte med, så fik vi faktisk gjort det rigtigt komfortabelt. Laurits faldt da også i søvn på det sidste stykke af turen inden ankomst til Københavns hovedbanegård.

En time forsinket, var vi for alvor begyndt at spise af vores tidsreserve, og nu skulle vi så finde Øresundstoget for at tage det sidste stykke ud til Lufthavnen. Vi håbede her på hurtig afgang og god plads i toget. Det første gik i opfyldelse, men den gode plads men blev endnu værre end før. Fordi vi var blevet forsinket, så var vi også kommet ind i myldretiden. Toget var propfyldt men det lykkes os at komme med mod lufthavnen, selvom vi ikke så vi kunne stå samme sted. Helle havde børnene i hånden og jeg havde alt baggagen. Turen til lufthavnen varede heldvis kun 20 min. og da toget igen var forsinket.

Ankommet til lufthaven var kunsten nu at få fundet gaten og checket bagage og passagerer ind. Bagagen blev checket ind og nu skulle vi have spist det sidste mad og drikke inden vi skulle igennem sikkerhedskontrollen. Laurtis og Sabine havde fået moralen og energien tilbage igen efter vi var kommet ud af toget, så nu løb de frem og tilbage imellem folk. Jeg var ikke tryg ved deres energi niveau og måtte derfor flere gange have fat i dem for at få dem til at dæmpe sig. Men det er ligesom om at børn kun opfatter forældres råd og henstillinger som vejledende, og derfor fortsatte energiudladningerne næsten uændret. Før vi kunne nå at gøre noget, så gled Laurtis da også på det glatte gulv i fuld løb og slog hovedet ned i betongulvet. Han udbrød i gråd og en stor bule begyndte at vokse ud af panden.

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Drengen var utrøstelig og tiden begyndte nu også at arbejde i mod os. Vi måtte igennem sikkerhedskotrollen nu, og med en grædende dreng på den ene arm og baggagen og pas i den anden, så stillede vi os i den lange kø. Vi slap igennem, og vi kunne nu først ånde lettet op, da vi nu regnede med at komme med flyet uden større problemer. Vores meget store tidsreserve var nu kortet ned til kun 40 minutter.

Klar til at flyve

Klar til start med en bule i panden men nu med smil

Mad og tegnefilm i 11 km. højde over Atlanterhavet

Ombord på flyet vi kom, og nu ventede ca. 9 timers flyvning til New York. Vi skulle flyve med Norwegians nye dreamliner fly, som både er moderne og meget økonomisk i forhold til de andre fly mod Usa. Igen blev vi lidt forsinket men efter ca. 20 minutter var vi afsted med vestlig kurs. Jeg havde set frem til at give mine børn deres første flyvetur, og jeg huske meget tydeligt min egen første flyvetur for 35 år siden, hvor jeg nærmest klæbede til sideruden af bar begejstring. Men jeg blev slemt skuffet. Den Ipad lignende skærm der var monteret foran hver passager var åbenbart meget mere interessant end hvad der skete udenfor, og under start og flyvning virkede det der skete udenfor ret ligegyldigt. På skærmen var de i fuld gang med at se film og spille spil, som det meste af flyveturen gik med. Jeg tænker stadig på hvilken straf jeg er nød til at give de børn for den manglende interesse.

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Udenfor kunne vi se en konstant solnedgang i ca. 5 timer og trætheden begyndte efterhånden at melde sig. Ca. omkring Grønland faldt begge børn i søvn. Det gav mig muligheden for at se den nye Starwars film på den før omtalte skærm foran os – en film jeg endnu ikke havde fået mulighed for at se når man er en travl børnefamilie.

Så gik den ikke længere

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Vi landede ca. 22 lokal tid i New York (05:00 lokal tid i Dk) Herfra regnede vi med hurtigt at skulle igennem kontrollen og komme ind på hotellet og sove. Men nej, en lang kø og en meget langsommelig ekspedition satte vores tålmodhed på en hård prøve. Børnene havde kun fået sovet lidt, men var stadig trætte. Specielt Laurtis havde ondt i hovedet efter sit møde med betongulvet 10 timer tidligere. Efter 2 lange stive timer blev det vores tur og vi havde selvfølgelig pas og papirer parat. Så bad officeren om vores deklarationsformular. Jeg anede ikke hvad han snakkede om og havde iøvrigt heller ikke noget at deklarere. Men selvom man ikke har noget at deklarere, så skal det også udfyldes. Nå men jeg fik så en formular som jeg måtte til at udfylde, men havde godt nok svært ved at tænke klart efter 24 timer uden søvn og en tur der havde budt på så meget turmult.

På hotellet og meget trætte

Watch Full Movie Online Streaming Online and Download

Hurtigt fik jeg tingene svaret, og ude af lufthavnen var vi. Jeg havde egentlig herefter tænkt at tage metroen til hotellet, men situationen med trætte børn var nu så kritisk at vi satte os ind i en taxa så vi hurtigt kunne komme ind og sove. På hotellet var vi ventet og vi fik vores værelse. Der gik heller ikke længe før vi alle faldt i søvn.