Om morgenen har vi sovet udsædvanlig godt. Der har ikke været støj af biller, tog eller sirener fra politibiler. Faktisk har vi været helt isoleret og dermed har specielt jeg kunne sove dybt og godt. Derfor var humøret også ekstra godt denne morgen, hvor vi på en gratisplads holdt op og ned af en blind villavej. Omkring en kilometer derfra, skulle vi besøge Everglades Alligator farm, 0g som navnet antyder, skulle have en del Alligatorer.

Vi kørte jo i en Autocampter, og da børnene sov lidt længere end normalt, og vi gerne ville være der når de åbnede kl 9, så kunne vi jo blot lige efter morgenmaden pakke tingene sammen og køre dertil. Ved ankomsten var der mens jeg fandt en parkeringsplads og fik bokset autocamperen på plads, jo lige blive tid til at få børstet tænder og komme i det rigtige tøj.

Fordelen ved at komme tidligt er at man slipper for kø, og får et forspring i til de andre gæster. Det giver lidt mere tid til at se det man gerne vil først, og solen ikke er så skarp her. Vi er lidt lyse i huden og må beskytte os med kraftig solcreme. Vi køber indgang til 4 personer inkl. tur i Airboat, og da vi har rabatkuponer fra et blad vi fandt, så bliv det i alt $86.

Airboaten går allerede kl. 09:25, og på bedste boardning udkald som i lufthavn, bliver vi bedt om at gå ud til gaten hvor båden ligger. En Airboat er en fladbundet kasserolle, med en luftpropel på enden. Den er bygget til at kunne sejle på meget lavt vand og hvor der også kan være tang og søgræs. Vi er jo i et sumpområde, så det er den måde man kommer frem på i dette terræn. Vi får en kort sikkerhedsbriefing og får besked på at tage hørevæn på. Vi kan nu vælge at sætte os foran og blive rigtigt våde, men hvor vi så også kan se rigtigt meget, eller vi kan sætte os i midten. Af en eller anden grund, og uden nogen egentlig tog nogen beslutning, så sad vi pludselig helt foran.

Stille og roligt sejlede vi afsted, og lige ved vandkanten ser vi den første alligator ligge på lur. Vi kunne stikke hånden ned og røre den, men det blev på alle måder frarådet. Man kunne næsten se i øjnene på den, at den gerne ville have vi prøvede. Alligatorer kan man ikke dressere, og de angriber altid først, og smager bagefter. På vejen i det rolige vand med lav hastighed, ser vi flere alligatorer, og de er heldigvis ikke så store som man ellers har hørt og set.

Den første vilde alligator på vores vej.

Vores airboat og vores kaptajn der sad trygt og godt en meter højere end os.

Lige pludselig er vi ude i det åbne landskab, og så tager pokker ved båden. Med fuld fart suser vi afsted ud over vandet og imellem noget der enten var land eller vand – eller begge dele. Men det stopper ikke båden og med høj fart prøver vi at holde på hat og briller. Jeg vælger at tage kasketten af hos os alle, da vi vil have den med fra turen også. Efter at have sejlet med høj fart i nogle minutter, kommer vi ud i noget der ligner en større sø eller sumpområde, og her svinger hans så både skarpt til højre og herefter til venstre. Det gør at vandet skvulper ind over os, og hele bunden bliver dækket af vand. Børnene synes det er vildt sjovt og det gør vi andre også. MEN vi kan ikke lade være med at tænke, om der mon kan være nogle alligatorer der kommer med ind over i bølgerne. Eller endnu værre, at vi tipper om.

Kan man sejle her?

Fuld fart på, men børnene kunne li det.

Os lige efter en “håndbremse-vending”

Børnene var vist temmelig optaget af omgivelserne.

Det gør vi selvfølgelig ikke, og de har 100 procent styr på tingene. Efter 25 minutter er det hele slut og både børnene og vi er helt vildt høje over hvad der er foregået. Vi lægger til land, og kan nu begynde at se de dyr det har i fangeskab på farmen.

Og der er virkelig mange alligatorer at se, vist over 250, plus alle dem der ligger i vuggestuen og børnehaven. Vi startede med de Alligatorer de er ved at opfostre, og det var virkelig sjovt at se en så mange unge dyr så tæt på. Man kunne for 25 cent købe en håndfuld mad og give dem. Det gjorde vi selvfølgelig, og der var virkelig kamp om maden.

Vuggestuen

Der var herefter slangeshow, og det skulle vi jo også lige se. Er man bange for slanger, var det nok ikke lige stedet at befinde sig, Efter showet, så var der mulighed for at røre ved slangerne, og det var for mig virkelig grænseoverskride. Men hvor var det bagefter egentlig spænende at have brudt den grænse.

En slange, der efter sigende ikke skulle være giftig. Men måtte slippe dens hoved nærmede sig mine fingre.

Vi gik nu forbi den støre indhegning, som indeholdt et væld af alligatorer. Den ene var større end den anden, og nøj hvor var de skræmmende at se på.

Et moster af den anden verden.

Den her kunne rigtigt godt tænke sig at sætte tænderne i mine børn, men det bliver over mit lig.

Efter rundturen, var det tid til endnu et show, nemlig alligator showet. Jeg fortår ikke hvordan man kan få sig selv til at lave det de gjorde hvis man har sit liv kært, men jeg tager hatten af for at de overhovedet prøver. Jeg kan oplyse at alt gik godt og manden ikke blev spist denne gang. Herefter fik publikum lov til at røre de små baby-alligatorer, der selvom de er små kan bide temmelig hårdt. Derfor er deres mund også bundet sammen.

Den gad ikke op af poolen.

Fantastik, men lidt mere end jeg havde nerver til at se.

En baby alligator der havde bunden munden sammen.

Den var nu ret sød.

Kort tid efter var der fordring af de mange alligatorer i den store indhegning de har. Man kunne tydeligt se at der var kamp om det kød der blev hældt ud til dem, men nøj hvor er jeg på det tidspunkt glad for at der var hegn for.

Fodrings tid, og bag hegnet var det eneste sted jeg ikke gad være.

Der kæmpes om maden, og her gælder det om at være størst.

Ca. 3 timer efter vi ankom, så forlader vi parken, og kan tage derfra med en virklig god oplevelse. Vi vælger selvfølgelig at spise middagsmad i autocamperen inden vi tager afsted, men vil herefter tage til den lokale campingplads for at overnatte. Vores spildevandstank er fuld, og det er derfor på tide få nyt vand på og det beskidte hældt ud. Efter et par forsøg, så lykkedes det at finde en billig, men desværre ikke særlig hygiejnisk plads.